- rubrikslöst -

Kom inte på någon passande rubrik till detta inlägg.
Har sovit i stort sett hela natten, väldigt dåligt dock.

Jag fick en tanke om att stänga bloggen också.. så man stänger ute kontakten med folk lite ytterligare.
Istället tänkte jag sätta upp en egen "blogg" där det väldigt förutfattat ska stå hur jag mår, vad jag gör och lite varför förklaringar till varför.

Varför göra så?
Jag har bestämt mig för att försöka inte träffa folk. Jag kommer ju dessvärre bli tvingad till det genom plugget. men det är väl bara göra som man behövt göra förut. Dra på en fake min, låtsas att dagen är en av dom bättre, preparera sig med ett par argument för det och åka till skolan. På så sätt överlever man dagen utan att någon får reda på det verkliga livet.

Så som jag vill ha det..

Dålig timing med allt detta, då jag är tvungen att se lite folk nästa vecka. Men får väl ta det som en mjukstart.
Mitt dilemma:
Jag är som person att ta hand om andra / offra mig för andra. Alla andra går före mig helt enkelt oavsett gällande hälsa, tid, pengar w/e.
Jag vill göra någon annan lycklig (och har försökt x antal gånger) och vi ser ju hur det slutar. Stämmer det kanske som folk säger att man kan inte få andra att må bra ifall man inte mår bra själv?
I så fall är ju mitt dilemma:
Hur gör man om man inte vill ta handom sig själv, men däremot gör det ifall någon annan betydelsefull vill det, men man får inte ha denne betydelsefulla förens man mår bra?

Kort och gott (eller inte), jag lär inte blogga på ett tag, finnas på msn, skype eller liknande chatt program. Jag gror nog in mig i mitt rum med plugg och spel.

Jag vill bespara andra från mitt lidande..

Kommentarer
Postat av: Andrea (coffes)

MEn anton då!

det första du måste förstå är att dina riktiga vänner bryr sig inte om du tar dig i första hand eller inte... och om du tycker om någon och den personen tycker om dig så borde den personen kunna hjälpa dig att bli lycklig... självklart behöver vi varandras hjälp för att bli lyckliga, meningen med människans liv måste ju vara att lev. och då menar jag att verkligen leva livet! inte sitta hemma och ruttna, det är ingen som mår bra av det tyvärr.

Jag vill bara säga att du har underbara kompisar (så som jag vet om) och dom skulle ju inte vara med dig om dom inte ville. så vad är poängen med att stänga andra ute för att bli lycklig?

Du kommer inte bli lycklig förrän du gör vad du tycker är kul, är med dom du har roligt med, och accepterar dig själv både ditt yttre och inre. tyvärr är det en lång väg att gå från olycklig till lycklig, men det är värt att vänta på :)

2009-01-18 @ 16:44:22
URL: http://satinin.blogg.se/
Postat av: Domherren

kan inte hålla med Andrea här alltså, ingen människa på denna jord kan påstå att alla människor måste "leva livet", kan denna Andrea definera "leva livet" för jag blir väldigt förvirrad. Eftersom att begreppet " leva livet" är helt subjektivt och därför går det inte att applicera din definition utav att "leva livet" i någons annans liv än ditt eget. Så därför Andrea har du ingen rätt att tala här! Anton's definition av att leva livet kan vara att "sitta framför datorn och ruttna" många stolta män har levt i ensamhetens trygga famn. På tal om Anton så har jag bara en sak att säga, ryck upp dig gosse! Man kommer ingen vart av att leva i det förflutna, så sluta leta problem från förr och börja lösa problemen i nuet så kanske det blir man utav dig en vacker dag.

2009-01-23 @ 21:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0